Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü, tarım topraklarınınn verimliliği, üretkenliği, sorunlu toprakların ıslahı konularını içeren bir bilim dalıdır. Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü,’nün amacı; çiftlikten sofraya sağlıklı ve nitelikli bitkisel üretimi ile toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesi için nitelikli araştırmalar yapmak, yeterli bilgi ve beceriye sahip Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir.
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ |
KULLANILAN ARAÇLAR |
Ders |
Dinleme ve Anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Tartışmalı Ders |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Rol Yapma / Drama |
Önceden planlanmış özel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, özel donanım |
Problem Çözme |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Vaka Çalışması |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
KüçükGrup Tartışması |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Benzetim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Seminer |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Grup Çalışması |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, |
Saha/Arazi Çalışması |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Laboratuar |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Özel donanım |
Ödev |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta |
Sözlü |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
İnceleme/Anket Çalışması |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Panel |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Konuk Konuşmacı |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, |
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan |
Harfli Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
90-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
80-89 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
70-79 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
65-69 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
60-64 |
CC |
2.25 |
Başarılı |
50-59 |
DD |
2.00 |
Başarısız |
30-49 |
FD |
1.00 |
Başarısız |
0-29 |
FF |
0.00 |
Başarısız |
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Derecenin Seviyesi
Lisans
Dereceye Yönelik Kurallar
İlgili dereceyi elde edebilmek için Namık Kemal Üniversitesi önlisans ve lisans eğitim-öğretim yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar Namık Kemal Üniversitesi Staj Yönergesi ne uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü’nde dört yıllık eğitimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler Ziraat Mühendisi unvanı ile mezun olurlar. Mezunlar Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı kurumlarda, tarımsal araştırma kurumlarında, tarımsal kooperatiflerde, banka ve belediyeler ile tarımsal üretim, ithalat ve ihracat sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarda, kamu ve özel toprak ve bitki analiz laboratuvarlarında, gübre fabrikalarında, araştırma enstitülerinde çalışma imkanına sahiptir. Son yıllarda tavukçuluk, süt ve besi sığırcılığı işletmelerinde, yem fabrikalarında, özel yem analiz laboratuvarlarında Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarımız farklı üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisansüstü (yüksek lisans, doktora) eğitim yapabilmekte ve akademik kadro olanaklarından da yararlanabilmektedir.
Bölümümüz öğretim planında belirtilmiş derslerden ve yakmakla yükümlü olduğu staj dan başarılı olunmalıdır. Öğrenciler kayıt yaptırdıktan sonra 1. Sınıf eğitimine başlarlar. İsteği bağlı yabancı dil hazırlık sınıfına kayıt yaptıran öğrenciler ise hazırlık sınıfı eğitimini tamamladıktan sonra 1. Sınıf derslerine kayıt yaptırabilirler.
Türk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü, tarım topraklarınınn verimliliği, üretkenliği, sorunlu toprakların ıslahı konularını içeren bir bilim dalıdır. Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü,’nün amacı; çiftlikten sofraya sağlıklı ve nitelikli bitkisel üretimi ile toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesi için nitelikli araştırmalar yapmak, yeterli bilgi ve beceriye sahip Ziraat Mühendisleri yetiştirmektir.
Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.
Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:
*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ |
KULLANILAN ARAÇLAR |
Ders |
Dinleme ve Anlamlandırma |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Tartışmalı Ders |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Rol Yapma / Drama |
Önceden planlanmış özel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, özel donanım |
Problem Çözme |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Vaka Çalışması |
Önceden planlanmış özel beceriler |
|
Beyin Fırtınası |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
KüçükGrup Tartışması |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz |
Gösterim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Benzetim |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam |
Seminer |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Grup Çalışması |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, |
Saha/Arazi Çalışması |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Laboratuar |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Özel donanım |
Ödev |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta |
Sözlü |
Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
|
İnceleme/Anket Çalışması |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
|
Panel |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım |
Konuk Konuşmacı |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, |
Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
|
(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır. Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir.
Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.
http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.
Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir.
Notlar:
Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:
Puan |
Harfli Notu |
Katsayı |
Başarı Durumu |
90-100 |
AA |
4.00 |
Başarılı |
80-89 |
BA |
3.50 |
Başarılı |
70-79 |
BB |
3.00 |
Başarılı |
65-69 |
CB |
2.50 |
Başarılı |
60-64 |
CC |
2.25 |
Başarılı |
50-59 |
DD |
2.00 |
Başarısız |
30-49 |
FD |
1.00 |
Başarısız |
0-29 |
FF |
0.00 |
Başarısız |
Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.
Başarılı Öğrenciler
Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.
Derecenin Seviyesi
Lisans
Dereceye Yönelik Kurallar
İlgili dereceyi elde edebilmek için Namık Kemal Üniversitesi önlisans ve lisans eğitim-öğretim yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar Namık Kemal Üniversitesi Staj Yönergesi ne uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır.
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü’nde dört yıllık eğitimlerini başarı ile tamamlayan öğrenciler Ziraat Mühendisi unvanı ile mezun olurlar. Mezunlar Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı kurumlarda, tarımsal araştırma kurumlarında, tarımsal kooperatiflerde, banka ve belediyeler ile tarımsal üretim, ithalat ve ihracat sektörlerinde faaliyet gösteren firmalarda, kamu ve özel toprak ve bitki analiz laboratuvarlarında, gübre fabrikalarında, araştırma enstitülerinde çalışma imkanına sahiptir. Son yıllarda tavukçuluk, süt ve besi sığırcılığı işletmelerinde, yem fabrikalarında, özel yem analiz laboratuvarlarında Akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarımız farklı üniversitelerin ilgili bölümlerinde lisansüstü (yüksek lisans, doktora) eğitim yapabilmekte ve akademik kadro olanaklarından da yararlanabilmektedir.
Bölümümüz öğretim planında belirtilmiş derslerden ve yakmakla yükümlü olduğu staj dan başarılı olunmalıdır. Öğrenciler kayıt yaptırdıktan sonra 1. Sınıf eğitimine başlarlar. İsteği bağlı yabancı dil hazırlık sınıfına kayıt yaptıran öğrenciler ise hazırlık sınıfı eğitimini tamamladıktan sonra 1. Sınıf derslerine kayıt yaptırabilirler.